Σελίδες

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

ΣOK/ κατά χιλιάδες οι κούρδοι αναζητούν το χριστιανισμό ή γίνονται άθεοι κι αγνωστικιστές από αντίδραση στη Daesh

A mosque in central Erbil, capital of the Kurdistan Region. Photo by author
“Eμείς οι μουσουλμάνοι έχουμε πολλά προβλήματα με τη θρησκεία μας για πολλούς λόγους ” αυτά είναι τα λόγια του Sanger Najim, ενός νεαρού που ζει στο Erbil, και απηχούν τα συναισθήματα ενός αυξανόμενου πληθυσμού στην κουρδική περιοχή που παλεύει με ερωτήματα για την πίστη του.

Πολλοί μουσουλμάνοι ήρθαν αντιμέτωποι με τον βίαιο εξτρεμισμό του Ισλαμικού Κράτους  (ISIS) και αναρωτιούνται πως να συμφιλιώσουν τις προσωπικές τους πεποιθήσεις με τις δράσεις της εξτρεμιστικής οργάνωσης.Ο κουρδικός πληθυσμός είναι σχεδόν 94% κατά ταυτότητα μουσουλμανικός.Πρόσφατα υπήρξαν πολλές αναφορές για κούρδους που εγκαταλείπουν το ισλάμ για ν΄ασπαστούν άλλες θρησκείες.
Το κίνημα του  Ζωροαστρισμού δηλωνει ότι έχει περισσότερους από  100,000 οπαδούς στο ιρακινό Κουρδιστάν.Οι χριστιανικές οργανώσεις διατείνονται ότι χιλιάδες στην περιοχή  αναζήτησαν το χριστιανισμό καθώς απορρίπτουν την ερμηνεία της ISIS για το Ισλάμ.Υπάρχουν επίσης αναφορές για την άυξηση του αριθμού των αθέων και των αγνωστικιστών. Αυτές οι αναφορές δεν κατέστη δυνατόν να επιβεβαιωθούν από το κουρδικό Υπουργείο Κληροδοτημάτων και Θρησκευτικών Υποθέσεων.Ο Mariwan Naqshbandi, ο εκπρόσωπος τύπου του υπουργείου είπε ότι δεν δημοσιοποιούν στοιχεία του πληθυσμού που προσηλυτίζεται από την μια θρησκεία στην άλλη.
“Η Daesh (ISIS) εμφανίστηκε,αυτοί σκοτώνουν τον κόσμο και λένε ότι ειναι μουσουλμάνοι αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Αυτό οδηγεί σε μια εξάπλωση της αντίληψης ότι το ισλάμ είναι η βάση της Daesh,” τονίζει η  Avein Abdul-Rahman. Αυτή βέβαια πιστεύει ότι η ισλαμική πρακτική του ISIS’ είναι λανθασμένη και ότι το ισλάμ είναι μια θρησκεία της ειρήνης.
Άλλοι ολοκληρωτικά εγκατέλειψαν το ισλάμ και μαζι την θρησκεία.“Είμαι ένας άθεος,” δηλώνει ο Mohammad ένας νεαρός κούρδος στην  Erbil που αρνήθηκε να δώσει ολόκληρο το όνομά του για προσωπικούς λόγους.
“Νομίζω ότι το σημείο καμπής και η στιγμή που όλα χάθηκαν ήταν όταν το Ισλαμικό Κράτος επιβλήθηκε στο Shingal,” αναφέρει ο Mohammad. “Όταν άκουσα για πρώτη φορά για περιπτώσεις γυναικών μη κούρδισων μη μουσουλμάνων γυναίκων Γεζίντι που σκλαβώθηκαν ήξερα ότι αυτό όχι μόνο ήταν επιτρεπτό στο ισλάμ αλλά μάλιστα προωθείται.”Ο Mohammad έφτασε να πει ότι ο εξτρεμισμός της ISIS όπως ο αποκεφαλισμός, ο λιθοβολισμός γυναικών και ο ακρωτηριασμός χεριών για κλοπή είναι προβλεπόμενες κυρώσεις στο κοράνι.
Ωστόσο αυτή η αντίληψη απορρίφθηκε έντονα από τον επικεφαλή της Κουρδικής Ένωσης των Ισλαμικών Σοφών τον μουλά Abdulla που ισχυρίζεται ότι η βιαιότητα είναι έργο των μη πιστών.
“Εμφανώς η ISIS είναι μια τρομοκρατική πολιτική οργάνωση  ” δήλωσε στο Rudaw. “Αυτοί σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν το αληθινό Islam.Η αηδιαστική συμπεριφορά τους απέχει από την έννοια του ισλάμ γιατί ένας εθνικιστής,θρησκευόμενος και πατριώτης μουσουλμάνος δεν μπορεί να έχει την ταμπέλα του τρομοκράτη. Όποιος καταφεύγει στη βία θεωρείται ως μη πιστός γιατί αυτός ή αυτή κάνουν στο ισλάμ περισσότερο κακό παρά καλό.”
Η απογοήτευη με το ισλάμ είναι μέρος ενός προδευτικού κινήματος που απορρίπτει κάθε οργανωμένη θρησκεία και είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και δεκαετίες εκτιμά ο Dr. Muslih Irwani, καθηγητής Κοινωνιολογίας στο American University of Kurdistan στο Duhok.
Η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι ,τώρα εγώ το βλέπω από κοινωνιολογική προοπτική … χάνει την πίστη της,” σημειώνει ο Dr. Irwani . “Σε κάποια στοιχεία της πίστης τους, αυτοί δεν πιστεύουν πλέον σε αυτά.Αυτή είναι μια αλλαγή με την πάροδο του χρόνου.”Ο Dr. Irwani πιστεύει ότι είναι φυσικό σε μια εξέλιξη της κοινωνίας οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των λαών να φθίνουν. “Ο λαός χάνει την πίστη του αλλά δεν προσηλυτίζεται σε άλλες θρησκείες,”εξηγεί. “Αυτοί θέλουν ν΄απαλλαγούν από την θρησκεία … η να αποδεσμεύσουν τις πεποιθήσεις τους από κάποιες εκφάνσεις στις οποίες πλέον αυτοί δεν πιστεύουν.. Διατηρούν την ειρήνη στο μυαλό τους λέγοντας οκ παραμένω μουσουλμάνος αλλά δεν πιστεύω σε αυτό,αυτό,αυτό. ”
Χρησιμοποιεί ως παράδειγμα τον γεννητικό έλεγχο ώς παράδειγμα της απώλειας των θρησεκυτικών δεσμών. “Πριν 30 χρόνια οι άνθρωποι δεν ήταν πρόθυμοι να υποβάλουν σε έλεγχο γεννήσεων το οικογενειακό μοντέλο. Αλλά τώρα τον πραγματοποιούν και δεν βλέπουν σε αυτό κάτι που ν΄αντιβαίνει στην θρησκεία τους. Έτσι αυτό αποτελεί μια αλλαγή στην πίστη τους.”
Ο Δρ Irwani συμφωνεί ότι η εμφάνιση της ISIS οδήγησε τα άτομα σε μια έξαρση αμφισβήτησης αναφορικά με τη θρησκευτική τους  δέσμευσή. « Η ISIS επηρέασε κάποιους ανθρώπους τουλάχιστον στο να αναθεωρήσουν την  θρησκευτική τους πίστη την υπαγωγή τους στη θρησκεία», εξηγεί ο ίδιος. « Νομίζουν ότι είναι όπως το αλάτι, αν βάλεις επιπλέον, αυτό θα επηρεάσει την υγεία σου , αυτό θα ζημειώσει την υγεία σου. »
Ο Najim καταλογίζει ευθύνες στους θρησκευτικούς ηγέτες για την άνοδο του εξτρεμισμού και για τον αυξανόμενο αριθμό των ατόμων που απομακρύνονται απο το ισλάμ.“Δεν έχουμε απάντηση ότνα ο κόσμος από τη Δύση μας λέει ότι το ισλάμ είναι εγκληματικό,το ισλάμ είναι η Daesh.Δεν έχουμε απάντηση γι αυτό. Γιατί? Οι μουλάδες ποτέ δεν μας είπαν ποιό είναι το πραγματικό ισλάμ.Αυτοί περιορίζονται στο να μας διαβάζουν κάποια ιστορικά γεγονότα.Αυτοί μας λένε μόνο κάποια ιστορία του παλιού καιρού.. Αυτοί δεν είναι σε θέση να συνδεθούν με την σύγχρονη κοινωνία.Πρέπει να συνδέσουν το κοράνι με τη σύγχρονη πραγματικότητα.”
Ο μουλάς Abdullah διαφωνεί υπογραμμίζει ότι οι κούρδοι ακαδημαικοί και κληρικοί διαδραμάτισαν το ρόλο τους από την πλευρά τους για την ευασισθητοποίηση των νέων για ν΄απέχουν από την  ISIS.
Κάποιοι πιστεύουν ότι η λύση είναι η πρόώθηση μιας κουρδικής εκδοχής του ισλάμ που ο Naqshbandi λέει ότι είναι μέρος του σχεδίου του KRG για την καταπολέμηση του εξτρεμισμού.
« Ένας αριθμός ισλαμικών ιδεολογιών μεταφέρθηκαν στο Κουρδιστάν.Δεν αντιπροσωπεύουν το αληθινό ισλάμ,” τονίζει ο Naqshbandi.“Η ριζοσπατική τους ιδεολογία είναι ασύμβατη με την κουλτούρα αναοχής της κουρδικής κοινωνίας.Για παράδειγμα πριν το 1991 δεν υπάηρχε ο όρος σαλαφισμός στο Κουρδιστάν αλλά ο σουφισμός και τα άτομα διδάσκονταν με ένα μετριοπαθή τρόπο. »
Οι ρίζες του ισλάμ είναι γερές στο Κουρδιστάν και γι αυτούς που δεν πιστεύουν ή ασκούν τη θρησκεία.Παίζει ένα ρόλο ακόμη στη ζωή τους.Αλλά άλλοι όπως ο Mohammed που μεγάλωσε σε μια θρησκευόμενη οικογένεια και ο πατέρας του είναι ένας ιμάμης είχαν τη δική τους αποκάλυψη.
Έφθασα στο σημείο όπου όφειλα να κάνω μια επιλογή.Είπα αυτή δεν μπορεί να είναι η θρησκεία μου.Και προφανώς εκέινη τη στιγμή είπα αυτή δεν είναι.Ποτέ αυτή δεν ήταν η δική μου θρησκεία” λέει.rudaw 7/2/16

https://dimpenews.com