σχόλιο sfa CryptoChristians : Δυστυχώς οι Ορθόδοξες ιεραποστολές είναι απούσες.
Οι περιοχές της βόρειας Συρίας που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των κουρδικών δυνάμεων βιώνουν από την αναζωπύρωση του φαινομένου του εκχριστιανισμού,
που αν και είναι περιορισμένο, έχει κάνει την εμφάνισή του με τη δημιουργία μιας εκκλησίας στην πόλη Αφρίν και μιας άλλης στην πόλη Άιν αλ Αράμπ (Κομπάνι).
Σύμφωνα με τον Σουλεϊμάν Γιουσούφ, ερευνητή της Συρίας σε θέματα της μειονότητας των Ασσυρίων, ο ασπασμός της χριστιανικής θρησκείας από τους Κούρδους της Συρίας δεν είναι ένα νέο γεγονός.
Πριν από την κρίση στη Συρία και την εισβολή του ‘Daesh’ στα συριακά εδάφη και ιδιαίτερα στο Κομπάνι υπήρχε έντονη κίνηση σε πόλεις και κωμοπόλεις της επαρχίας Χασάκα, της χριστιανικής ιεραποστολικής δραστηριότητας μεταξύ των μουσουλμάνων Κούρδων.
Μέσα σε λίγα χρόνια, δεκάδες από αυτούς ασπάσθηκαν τον χριστιανισμό και μάλιστα ίδρυσαν το λεγόμενο «Κίνημα Κούρδων Χριστιανών» στη Συρία το 2004 και βρισκόταν υπό την ηγεσία του ιερέα Τζαλάλ Φεντί ενός Κούρδου από το Καμισλί που ασπάσθηκε τον χριστιανισμό.
Μετά το ξέσπασμα της κρίσης στη Συρία, το Κίνημα αυτό ήταν ενεργό σε περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από τις σκληροπυρηνικές ισλαμικές εγκληματικές οργανώσεις, όπως στο Κομπάνι, όταν καταλήφθηκε από την οργάνωση Daesh.
Ο Σουλεϊμάν Γιουσούφ, λέει ότι η θρησκευτική αλλαγή στους Κούρδους «ήταν μια αντίδραση στα εγκλήματα κατά των Κούρδων στο Άιν αλ Αράμπ (Κομπάνι) όπου κατά δεκάδες βαφτίσθηκαν χριστιανοί».
Και προσθέτει:
«Προς το παρόν ασχολούνται με τη θρησκευτική δραστηριότητα και τις θρησκευτικές τελετουργίες, πλαισιώνοντας αυτό που είναι ευρέως γνωστό ως «κίνημα της αδελφότητας της Πατριωτικής Ένωσης της Ευαγγελικής Εκκλησίας» που πρωτοεμφανίσθηκε στη Συρία στη δεκαετία του ενενήντα του περασμένου αιώνα και τώρα διατηρεί πολλές αντιπροσωπείες στη Χασάκα, Καμισλί και Μαλίκι».
Ωστόσο, Ο Ναουάφ Χαλίλ, διευθυντής του κουρδικού Κέντρου Πολιτικών Μελετών, ο οποίος αρνείται να μιλήσει για το φαινόμενο αυτό, τονίζει ότι εκείνοι που έχουν ασπασθεί τον χριστιανισμό είναι δεκάδες ή εκατοντάδες, αλλά παραμένουν ένα μικρό μέρος του συνόλου των τεσσάρων εκατομμυρίων Κούρδων που ζουν στη Συρία.
Ο Χαλίλ, τονίζει ότι η θρησκευτική δραστηριότητα εδώ και πολύ καιρό περιορίζεται στις κουρδικές περιοχές, κυρίως στη βόρεια Συρία.
Επισημαίνει ακόμη, ότι η αποδοχή του χριστιανισμού μεταξύ των Κούρδων δεν παρουσιάζεται μόνο στη Συρία, αλλά στη Σουηδία, την Αμερική και την Τουρκία.
http://www.echedoros-a.gr/2017/02/blog-post_769.html
«elnashra.com»