Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

«Βασίλειε, σταμάτα να εύχεσαι αυτά τα πράγματα και συνετίσου!»


 

Εργαζόμενος ως ναυτικός μακριά από την γυναίκα μου και τα δυο μου παιδιά, αποκομμένος απ’ τον "έξω" κόσμο η μόνη μου παρηγοριά είναι να διαβάζω βιβλία.

Έχοντας αποκτήσει μια τεράστια ηλεκτρονική συλλογή περί των 2000 βιβλίων άρχισα προ πενταετίας να διαβάζω βιβλία με αποτέλεσμα κάθε τρεις με τέσσερις μέρες να τελειώνω και από ένα. Έχοντας διαβάσει αμέτρητα βιβλία με θέμα την επιστήμη, την ιστορία, την ψυχολογία και πολλά άλλα ξεκίνησα να διαβάζω και βιβλία της θρησκείας μας. Διαβάζοντας συχνά την Παλαιά και την Καινήν Διαθήκη, βίους Αγίων, Πατερικά, γεροντικά η δίψα μου για μάθηση όλο και μεγάλωνε! Βλέποντας με συνάδελφοι να διαβάζω Χριστιανικά βιβλία με κοροϊδεύανε σε σημείο να βλαστημούν και να με προσβάλουν. 

Μεγαλώνοντας με ένα "ελάττωμα" να θυμώνω εύκολα και να δέρνω όποιον με ενοχλεί, ακόμα και όταν έβλεπα να ενοχλούν άλλους που δεν μπορούσαν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους θύμωνα και έδερνα όποιον έκανε τέτοιες πράξεις η αδικούσαν άλλους με αποτέλεσμα να έχω μείνει αρκετές φορές άνεργος δέρνοντας συναδέλφους και ανωτέρους μου. Ένιωθα μια συνεχή οργή και θυμό να με εξουσιάζει συνέχεια βλέποντας κάθε αδικία γύρω μου που με έσπρωχνε να κάνω κάτι. Η λύση μου για όλα αυτά ήταν ένα καλό χέρι ξύλο, θύμωνα τόσο που θόλωνα και στο μυαλό μου γύρναγε μόνο η εξόντωση του άλλου. Έλεγα ότι αφού δεν κάνει κάτι κανείς γι’ αυτό, θα κάνω εγώ! Τα έβαζα με έναν με δυο με τρείς με πέντε, σαν λυσσασμένος χτύπαγα και δε σταμάταγα! Έχοντας καταλάβει ότι μόνο σε κακό με βγάζει η συμπεριφορά μου αυτή αποφάσισα να σταματήσω να φέρομαι έτσι! 


Προ ενός έτους περίπου είχα σοβαρά προβλήματα στην εργασία μου, δεχόμουν ύβρεις καθημερινά από τον προϊστάμενό μου και τρομερές αδικίες από επαγγελματικής άποψης, με απειλούσε καθημερινά ότι θα μείνω άνεργος αν δεν του "ακούμπαγα" ένα μέρος του μισθού μου. Συνέχεια αρνιόμουν να του δώσω τα χρήματα που μου ζήταγε για να με "προσέχει" και ερχόμασταν συχνά σε ρίξη βρίζοντάς με, απειλώντας με, και αδικώντας με μπροστά σε τρίτους, πάντα έλεγα από μέσα μου "γιατί Θεέ μου να τα περνάω αυτά, λύτρωσέ με από την αδικία αυτή, δεν θέλω να τον χτυπήσω". Ώσπου μια μέρα καθώς τρώω, έρχεται και μου παίρνει το πιάτο μου, το σπάει και αρχίζει πάλι να βλασθημά και να με απειλή ότι θα με καταστρέψει και θα μείνω άνεργος, λέω από μέσα μου..."αχ και ήξερα όλα αυτά που γράφουν τα βιβλία αυτά που διάβασα, να ήξερα όλη τη μαγεία του κόσμου να την εφάρμοζα πάνω σου να σε κάνω να λιώσεις". Η ώρα πέρασε και βρέθηκα στο κρεβάτι μου για να κοιμηθώ. 


Καθώς κοιμάμαι στο κρεβάτι μου βλέπω έναν παπά από το στήθος και πάνω με μαύρο ράσο, μακριά μαύρα μαλλιά κατσαρά, γεμάτο και δυνατό πρόσωπο και με ένα βλέμμα τόσο αγριεμένο και καθαρό που δεν θα ξεχάσω ποτέ, να μου λέει με έντονο αγριεμένο ύφος ... "ΒΑΣΙΛΕΙΕ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΙΣΟΥ!" Αμέσως λέω όνειρο βλέπω, αλλά καταλαβαίνω ότι δε κοιμάμαι. Σηκώνομαι και κάθομαι στο κρεβάτι μου ήρεμος και γαλήνιος, η ώρα ήταν 03:00 και λέω..."Ο Ραφαήλ ήτανε"! ξάπλωσα πάλι και κοιμήθηκα. Όταν ξύπνησα σκεφτόμουν τί έγινε τη νύχτα και έλεγα στον εαυτό μου "μα καλά ο μόνος Ραφαήλ που ξέρω είναι ο Αρχάγγελος. Σε μένα ήρθε τον χειρότερο;!" Δεν γνώριζα καν ότι υπήρχε Άγιος Ραφαήλ!!! Άνοιξα στο τηλέφωνό μου το ίντερνετ και πάτησα στην αναζήτηση “Αρχάγγελος Ραφαήλ” έτσι ώστε να δω αν ήταν Αυτός! Αλλά η εικόνα που μου έβγαζε δεν ταίριαζε με Αυτόν που είδα! Έτσι ξαναπάτησα στο ίντερνετ “εικόνες Αγίων”, για να δω μπας και Τον αναγνωρίσω ... Γυρνώντας γρήγορα δεκάδες εικόνες Αγίων ξαφνικά βλέπω το βλέμμα Του! Σταματώ στην εικόνα αυτή και την κοιτώ για αρκετά λεπτά, ΝΑΙ το πρόσωπο στην εικόνα ήταν αυτό που είδα!!! Στοιχεία δεν είχε η εικόνα επάνω, κλίκαρα την εικόνα για να δω από πού προέρχεται αυτή η εικόνα και "άνοιξε" μια ιστοσελίδα που έλεγε “Άγιος Ραφαήλ εξ Ιθάκης”. 



(Άγιος Ραφαήλ ο εξ Ιθάκης) 


Πρέπει να τονίσω ότι ουδέποτε είχα ακούσει για τον Άγιο Ραφαήλ, μου ήταν παντελώς άγνωστος. Έψαξα τα βιβλία μου μήπως υπάρχει κάποια εικόνα του Αγίου και την είχε συγκρατήσει ο νους μου κάπου κρυμμένη αλλά μάταια, δεν βρήκα κάτι! Η πρώτη φορά που Τον είδα ήταν εκείνο το βράδυ! Από το βράδυ εκείνο όλα άλλαξαν!!! Δε θέλω πια να χτυπάω ανθρώπους και όταν ξαπλώνω λέω "Άγιε Ραφαήλ βοήθησέ με, δείξε μου τον δρόμο". Θέλω να αντιδρώ στο κακό με τρόπο διαφορετικό. Όσες φορές καταλάβω ότι κάτι έχει αρχίσει και με ενοχλεί και είμαι έτοιμος να χτυπήσω κανέναν σκέφτομαι και λέω:  Άγιε Ραφαήλ έλα και κατατρόπωσε αυτούς που άδικα με αδικούν, με συκοφαντούν και με εμπαίζουν" αμέσως μυρίζω λιβάνι για λίγο ίσα ίσα για δυο τρεις εισπνοές! 


Ψάχνω και μυρίζω τα πάντα γύρω μου μπας και βρω τι μυρίζει σαν λιβάνι, μήπως είναι κάποιο άρωμα κάποιο μαλακτικό από κάποιο ρούχο αλλά μάταια. Όσες φορές και αν έψαξα δεν βρήκα κάτι! Έφτιαξα δύο εικόνες όπως ακριβώς Τον είδα, την μια να την αφήσω στα πόδια Του στο βράχο εκεί που εμφανίστηκε στο Μοναστήρι Του στο Άνω Σούλι του Μαραθώνα και την άλλη να με συντροφεύει εκεί στο προσκέφαλό μου δίπλα όταν κοιμάμαι ταξιδεύοντας στην θάλασσα. 

4-10-2017, Βασίλης Τ.


https://agiosrafael.gr/index.php/el/2014-10-29-04-56-29?id=93